Számos bizonyíték van arra, hogy a (sport)sérüléseket a rendszeres helytelen terhelés okozza. Ha hónapokig, évekig rossz, vagy egyoldalú mozgással, pozícióval terheled a tested (akár az irodában ülve), akkor elég egyetlen rossz mozdulat, és könnyen megsérülhetsz. Ezt a folyamatot az is elősegíti, ha nem nyújtasz, mobilizálsz és regenerálódsz eleget. 

Gondolj bele abba is, hogy ha napi 8 órát ülsz és heti 3 órát intenzíven sportolsz, az mekkora stressz a szervezetednek. Semmi átmenet, felkészítés és mélyizom aktiváció, melyek a sérülések elkerülésében játszanának szerepet. Az emberi test folyamatos mozgásra lett teremtve, nem mozdulatlanságra. 

A sérülésekről valahogy mindig azt gondoljuk, hogy egy rossz mozdulat eredménye. Az esetek többségében pedig erről szó sincs, csak az volt az utolsó csepp a pohárban, amit már a tested nem bírt tolerálni.

A tested minden sérülés előtt (kivéve a baleseteket persze) jelez, hogy valami nincs rendben. Kvázi egy lenyomatot hagy a testeden, hogy hol van a probléma (asszimetrikus válltartás, gerinccsavarodás, bedőlt bokák, túlfeszült vádlik, ismétlődő fájdalom egy adott területen stb.).

Amíg nem teszel te is a változásért csak egy kezeléstől vagy egy gyógyászati segédeszköztől esetleg egy krémtől vagy fájdalomcsillapítótól várod a gyógyulást, addig nem lesz igazi hosszútávú eredmény. 

A mozgásszervi problémák oka orvosi diagnózissal és egy állapotfelméréssel kiszűrhető és a megfelelő “mozgásterápiával” orvosolható, visszafordítható.  

Teljesen újjá fogsz születni, ha rászánod magad a cselekvésre. Saját magadat csak te tudod megmenteni. A test hihetetlen. A mai napig ámulattal nézem, hogyan képes reagálni a személyreszabott edzésprogramokra. Bár évekig rosszúl terhelted, még is hónapok kellenek csak, hogy visszafordítsd a folyamatot. Hát nem csodálatos? Ne legyél lusta, mert a testedben ébredsz minden nap és általa érzékeled a világot. Nagyon nem mindegy, hogy beszűkült ízületi mozgásokkal, fájdalmakkal vagy egy szabadon mozgó, fájdalommentes testben létezel minden nap. Higgyétek el én már csak tudom. 

A test fantasztikusan adaptálódik. Edzz vegyesen, próbálj ki új mozgásformákat, gyakorlatokat. Változtass a sportmozgáson, intenzitáson, kivitelezési módon. 

Legtöbben utálnak nyújtani, mobilizálni, hengerezni és lényegtelennek tartják, vagy lehet nem tudják hogyan kell. Ne keress kifogásokat, hanem ha egyedül nem megy vagy nem értesz hozzá, akkor keress fel egy modern szemléletű szakembert és kérd meg tanítson meg mobilizálni és mind arra, amire személyre szabottan a te testednek igénye van. Hallgasd meg a jelzéseket, amit a tested üzen neked, hogy még időben elkerülhess egy sérülést. Mutass példát a környezetednek és gondolkodj preventíven.

  1. rendszeresen járj szűrővizsgálatokra
  2. próbálj mindennap változatosan mozogni 30 percet, helyes technikával
  3. mozgásszervi panasz esetén azonnal konzultálj egy hollisztikus szemléletű mozgásterapeutával és/vagy orvossal

Becsüld meg és törődj magaddal. Én nagyon hálás vagyok a testemnek, hogy minden napomat benne tölthetem és szabadon mozoghatok. Gondolkodj előre és kerüld el a sérüléseket, mozogj változatosan és mozogj jól!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.